Monday, June 14, 2010

My Gadget NoKia 5800xm


Assalamualaikum w.r.b,

Erm waktu skrg kol 07.45pm 13.06.2010, skrg aku nak citer pasal handsetkesayangan aku nie… erm handset aku nie bleh dikatakan model lama lah juga iaitu model “NOKIA 5800xm… tapi ko owg tau tak kenapa aku saya sangat handset aku nie, sebab aku rasa handset nie paling berjasa untuk aku. ko owg tau lah, kalo ko owg gi kursus ke atau ke mana destinasi ko org nak pergi ke, mesti ko owg kena tau jalan kan, ah kat sini lah aku nak cakap berjasanya hdset aku nie, erm hdset aku memiliki GPS, so senang lah keje aku bila kena kursus atau ada tugas2 lain dan yang paling penting menjimatkan masa aku. ah yang paling penting hadset aku nie ada wifi, bila time bosan2 tunggu awek atau member2 kat shopping complex ke, bleh ah layan internet dulu… so x lah rasa frust menonggeng sangat bila tunggu owg yang x suka tepati waktu nie. Lain2 function nya aku nie jenis suka hdset yang skrin besar, nak tgk video clip ke atau nak tgk koleksi gmbar2 awek cun ke baru lah best, Nampak jelas, kalo skrin besar camnie baru rasa best sket… lagi satu hdset nie mmg ringan kalo nak bukak satu2 application tu… mmg tak leh lawan lah kalo nak dibandingkan dengan hdset aku yang dulu yang kerap “HANG” mmg hanpeh betul lah N79, nasib ko dah kena jual…. Erm teringat aku kat N79 aku tu, time2 aku kat highway dalam kesesatan ko buat hal… hang tetiba…. Sape yang tak bengang…. Kalo nak diikutkan aku nak campak jer kat luar…. erm… skrg dah kena jual….. huhuhuhu……. Berbalik kepada nokia5800, aku rasa puas hati sangat lah pakai hdset nie, belum terfikir lagi aku nak tukar hdset lain…. Erm lagi pun, Nokia sentiasa update firmware dengan versi terbaru… ko org tak perlu nak bandingkan dengan “iphone” walaupun tak secanggih iphone, dengan fungsi seperti “wifi, GPS, camera 3.2 megapixels, motion sensor, touch screen, support memory micro sd sehingga 16GB, sound yang gempaq habis dan banyak lagi function lain serta harganya yang berpatutan adalah berbaloi guna hdset nie….. K lah, aku dah tak tau apa lagi aku nak melalut ni…. Teringin nak makan burger ayam double special ah plak….. huhuhu…. K lah chow dulu….. adios……….. wa’salam………………….

No comments:

Post a Comment