Friday, December 9, 2011

Cinta Sebelum atau Selepas Kahwin...


huhuhu..... jiwang lah plok tajuk aku nie.... sesaje jew wat tajuk coz tak leh nak tidow.... huhuhu tapi bleh plok aku type blog, sedangkan assignment berlambak.... xpew lah assignment tu assignment jugak..... tapi isi hati kadang2 perlu diluahkan..... hehehehe....... jiwang siot.... takder lah, aku wat tajuk nie bukan pew, cz aku tgk zaman sekarang masih ada lagi ibu bapa yg mencari jodoh untuk anak.... napew anak tu x leh cari sendiri kew, x laku kew, kekangan masa kew...... atau pemalu orangnya dengan org yg berbeza jantina..... aku x nafikan lah, aku sebenarnya masa sekolah rendah & sekolah menengah aku ni mmg pemalu dengan pompuan.... nak tegur pompuan pun malu..... apatah lagi nak usha awek.... hahaha..... cz ada peristiwanya masa sekolah rendah.... hahaha, malu lah plok nak citer.... tp xpew lah..... aku citer lah cz sekrang aku dah dewasa... huhuhu, masa aku belum sekolah & kecik2 dulu, aku nie dew kawan pompuan jew, maklum lah, semua jiran2 sebaya aku semua pompuan.... so masa dah masuk sekolah rendah dalam darjah 1 tu, aku dengan kawan pompuan yang berdekatan dengan umah aku tu.... pergi sekolah sesama..... so masa kat sekolah tu kite owg pegi mana2 pun bersama..... time rehat, nak ke kantin pun bersama.... siap pegang tangan lagi... sebab masa tu x tau papew kan... x tau apa itu cinta.... dan hanya kawan..... lepas pada tu..... budak2 situ perli ah aku sampai aku fobia.... cakap nak kahwin, bercinta lah.... satu kelas duk heboh, sampai cikgu aku sendiri pun tau budak2 ni heboh pasal aku..... lepas pada tu bukan 1 sekolah jew.... tapi 1 group darjah 1 ejek aku dengan budak pompuan tu diowng ejek2 aku nak kahwin.... lepas pada peristiwa aku terus menjauhkan diri dengan kawan aku tu..... and then semua kawan pompuan lepas aku tak berkawan sampai lah tingkatan 5...... huhuhu, kelakar kan citer tu aku ni.... tapi tu ah realitinya... selepas form 5, aku dipilih untuk menyertai PLKN, so masa kat kem, aku diajar untuk bersosial... hahaha... bersosial kew??? :) pelik jew bunyinnya.... lepas jew kuar PLKN, ko owg pikir sendiri lah, aku malas nak citer, panjang citernya.... tapi "Aku Bukan Playboy" cam tajuk filem jew... huhuhuhu
berbalik pada tajuk diatas.... pada pandangan aku ni.... aku mungkin berpandangan negatif pada cinta selepas kahwin kerana... mungkin sebelum kahwin kite x mengenali hati budi seseorang sama ada sesuai kew pasangan kite untuk bersama sampai ke akhir hayat.... segala2nya berkongsi dengan pasangan kitew.... tapi kalo pasangan kite itu x memahami dan sering mencetuskan keadaan tegang adalah amat2 mendukacitakan kerana perkahwinan itu sesuatu yang perlu dihiasi dengan keindahan.... jika bercinta sebelum kahwin, kite boleh mengenali hati budi pasangan kitew.... sama ada sesuai dengan jiwa dan sanggup bersusah senang bersama... Cinta dan perkahwinan adalah sesuatu indah... so kite pikirlah sendiri apa pilihan terbaik... x semua bercinta selepas kahwin itu negatif, ada juga kemanisan dan keindahannya :p

No comments:

Post a Comment