Sunday, December 9, 2012

SAMSUNG GALAXY S III : smartphone idamanku!

pada pandangan dan persepsi pertamaku pada SIII ni, x pernah terfikir pun untuk aku jatuh cinta pada SIII ni, betul lah apa orang cakap, x kenal maka x cinta, huhuhu.... sebelum tu, aku nak citer kenapa aku x tertarik dengan Siii pada pandangan pertamaku, pertama adalah mestilah pada faktor harga, mahal gilerr tu... harga dia mak aii... bleh beli motor second... kedua adalah design dia... sebab enpon sekarang ni trend yg petak2, tp Siii ni terlalu bulat, cam ayu lah plok, x sesuai untuk diri aku yg macho ni, hehehe,, ketiga sebab aku dah de smartphnone android yang paling banyak berjasa untuk aku... Samsung Galaxy Wonder... tapi betul lah orang cakap, kehendak kite tak pernah mencukupi....

Tapi bila dah pernah pegang SIII, mula lah aku jatuh cinta pada pandangan kedua... huhuhu apa sebabnya? sebabnya mestilah kerana spesifikasi smartphone ni yang berkuasa iaitu ia menggunakan pemproses Quad Core 1.4ghz, aduh.... main game 3D confirm x lag ni..... selain itu, camera dia..... aduh.... mmg x yah pakai camera digital lah lepas ni.... kamera belakang 8MP dan depan 1.9Mp. camera dia aku dah pernah test... memang terbaiklah... tahukah anda, kamera depan tu bleh wat video call 3G tau...tu lah kelebihan samsung berbanding smartphone lain yang HANYA menggunakan camera depan untuk menjalankan panggilan video internet seperti skype.
Selain tu, SIII ni ringan tau berbanding Note, berat dia hanya 136g je sesuai lah tuk letak dalam poket ke, lebih2 lagi tuk lelaki....

Apa yang sangat3 buat aku tertarik kat phone ni berbanding dengan Galaxy Wonder aku dulu adalah LED Notification kat depan.... sape2 yang pernah pakai BB tau lah apalah kepentingan LED Notification, walaupun function yg simple, tapi cukup2 berguna untuk pengguna smartphone cam aku ni....

kesimpulannya, smartphone ni adalah yag paling terbaik dan berbaloi untuk dimiliki.... aku dah malas nak citer panjang, dan kat atas tu aku bagi satu link youtube review tentang Galaxy Siii dalam Bahasa Melayu, ko orang tgk lah kuasa yg ada pada Siii ni.

2 comments:

  1. tengah bercita-cita nak dpt S3 tahun depan..hehe

    ReplyDelete
  2. huhuhu..... tgh bercita2 gok ni.... tapi nak wat camna.. masih x mampu :)

    ReplyDelete