Saturday, July 30, 2011



Besok dah nak start masuk bulan ramadhan, aku juga masih di perantauan... Huhuhu... Sempena bulan ramadhan ni mari lah sama2 kite jaga perbuatan kita, & memperbanyakkan amal kebaikkan... Sesungguhnya pahala yg kite dapat berlipat kali ganda... Yg paling seronoknya pada bulan ramadhan, adalah solat tarawikh... Umat islam akan berlumba2 untuk ke masjid menunaikan solat tarawikh. Di bazar ramadhan juga pelbagai menu terdapat disitu, yg penting kawal nafsu kite dan elakkan dari membazir. Kat tempat aku keje skrg ni tak lah semeriah dgn kampung aku bila tiba bulan ramadhan.. Tapi walau dimana pun kite berada uniknya ramadhan kite juga akan merasai. Bagi orang lelaki seperti aku ni, kalo ada yg tak pose penuh,tersangatlah rugi, nikmat untuk menyambut bulan syawal tu x terasa. Yg susah nak puasa nya mesti perokok, kalo x dpt rokok mesti jd lesu, wat keje pun lesu jew. Akhir kata, Aku mengharapkan semoga ramadhan kali ini penuh bermakna...

1 comment: